Sound “FAM Bangsat”, Identiti Lelaki ‘Topi Merah’ Akhirnya Terbongkar… – Kepoh Kuat

Posted on

Pada perlawanan kelayakkan Piala Asia antara Malaysia menentang Hong Kong tempoh hari, Ultras Malaya telah menunjukkan ketidakpuasan hati mereka kepada prestasi semasa skuad Malaysia selepas tewas 2-0.

Mereka tujukannya kepada FAM dengan chant ‘FAM Bangsat’ bergema di Stadium Hong Kong.

Presiden FAM, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata beliau mendengar chant tersebut, dan reaksinya tetap steady.

“Macam semalam, Ultras Malaya mula menyanyikan lagu FAM bangsat. It’s ok, no problem!”

“Saya pun nyanyi benda tu juga dulu. Tiada masalah, tak ada ambil hati punya.”

“Semua orang mahukan kejayaan, semua orang mahukan kemenangan. Dan kita akan cuba mendapatkan keputusan yang baik. Cuma buat masa ini, kita tak mampu memberikan anda keputusan yang baik.”

Namun, di sebalik sikap profesional itu TMJ berkata beliau ingin berjumpa dengan individu terbabit yang dirujuknya sebagai ‘bertopi merah’ dan dilihat mengetuai nyanyian itu.

“Yang budak topi merah tu, aku nak jumpa dia. Aku nak jumpa dia, budak topi merah tu.”

“Ni guarantee, tak dapat duit tambang pergi Hong Kong, tu yang dia bangsatkan FAM. Cuba dapat duit tambang, tengok dia bangsatkan ke tak?”

“Kalau handal sangat, kita patut berjumpa. Kita boleh bercakaplah. Kita manusia bukannya binatang, nak makan antara satu sama lain. Nasihat saya kepada diorang, teruskanlah nyanyi lagi tu, tiada masalah!”

Identiti Lelaki ‘Topi Merah’ Terbongkar

Hasil carian mendapati, lelaki bertopi merah yang TMJ mahu jumpa itu adalah komrad Ultras Malaya (UM07). Lelaki itu dikenali sebagai ‘Lekir’ atau nama sebenarnya Mohd Ridzuan Haji Ahmad. Berusia 38 tahun dan beralamat di Seremban, Negeri Sembilan.

Individu inilah bertanggungjawab mengetuai setiap nyanyian ‘chant’ oleh Ultras Malaya dalam perlawanan membabitkan pasukan negara.

Sebelum ini, pengasas asal UM (Ultras Malaya) yang dikenali sebagai Fredy, mengundur diri dari tampuk pengurusan UM07 untuk memberi ruang kepada Lekir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *